torstai 14. huhtikuuta 2011

Taiteilua Ubudissa

Loppuaika Gili Airilla meni mukavasti löhöillessä ja eilen aamulla lähdimme kohti Balin Ubudia. Matka sujui ihan mukavasti, vaikka alku vaikutti vähän epävakaalta. Matka-aika oli taas noin 10 tuntia ja perille päästessä oli ilmapiiri vähän kireä. Mukavan majoituksen löytyminen ja ruokailu kuitenkin auttoivat asiaa.

Tänään olemme tutkineet Ubudia ja kaupunki on todella kaunis. Joka paikka on täynnä taidetta ja kaikkea olisi ihana ostaa, mutta valitettavasti rinkka pursuaa yli jo nyt ja saa nähdä pystytäänkö mitään haalimaan mukaamme. Tänään kuitenkin kiertelimme ympäriinsä ja muutama tavara on  nyt ostoslistalla, jos vain keksimme, miten ne saadaan helposti Suomeen.

Aamupäivä kului kahvia metsästellessä. Täältä löytyy yhtä maailman hienoimmista kahveista eli sivettikissankakka-kahvia. Lopulta löysimme kahvilan, jossa kahvia olisi ollut tarjolla, mutta yhdelle kupille olisi tullut hintaa yli 20 euroa, joten kahvit jäivät tällä kertaa juomatta. Huomenna lähdemme etsimään kahviplantaasia, jolla toivomme hintojen olevan vähän kestettävämmät.

Puolenpäivän jälkeen kävimme tutustumassa paikallisiin sukulaisiimme kaupungin keskustassa sijaitsevassa apinametsässä. Banaaneja emme uskaltaneet kavereille ostaa, koska metsässä kuulemma liikkuu vesikauhuisia apinoita. Alkuun pelotti todella paljon kävellä metsässä, mutta pian kuitenkin olo rentoutui ja apinoiden tekemisiä oli ihan mukava seurata.

Päiväunet ja lukeminen siivittivät päivän tähän pisteeseen ja pian lähdemme käymään shisha-baarissa. Kolmisen päivää enää Indonesiassa ja sitten olisi aika palata takaisin Thaimaahan. Seuraava päivitys tulee siis todennäköisesti Phuketista!