sunnuntai 30. tammikuuta 2011

Terveisia Bangkokista

Junamatka Hospetista Bangaloreen oli pitkä ja kylmä, mutta odotusten vastaisesti saimme jopa nukuttua hieman. Alkumatkasta huvittelimme syöttämällä paikallisille sisupastilleja, jotka odotusten mukaisesti jakoivat mielipiteitä ja irvistyksiä joka suuntaan. Intialaiset junapoliisit eivät paljoa mieltä rauhoittaneet, melkein päinvastoin. Nyt Thaimaasta käsin päätimme Emman kanssa, että yksi asia mikä Intiassa häiritsi oli aseet. Myös näillä junavartijoilla oli siis konekiväärit (eikä minkäänlaista univormua), ja jonkunlainen hullunkiilto silmissä. Suomalainen on tottunut, että poliisi on ystävä, joka auttaa hädässä. Intiassa poliisi on suurin yhtenäinen mafia, luojan kiitos ei sen kanssa jouduttu kertaakaan asioimaan. Poliisin toimintatapoihin kuului esimerkiksi lahjukset (yllätys), ja jos esimerkiksi rantabaari halusi pitää juhlia yli puolenyön joutuivat he nostamaan hinnat pilviin maksaakseen vuorossa olevan poliisin hiljaiseksi.

Kun tulimme Bangaloren juna-asemalle kello oli 06.00 aamulla, eikä meillä ollut hajuakaan mistä bussi lentokentälle lähtee, vaikka sen olemassaolon tiedostimme. Sijoitimme siis taksiin ja tunnin ajan päällimmäinen asia mielessä oli, että mitä rallimaailma on tässäkin kuskissa menettänyt. Äijä polki sitä koppimopoa niin paljon, että olin varma ettei päästä lentokentälle ilman reissua autokorjaamolle, sairaalaan tai molempiin. Päästiinpä kuitenkin.

Lentokentällä löysimme Subwayn ja voi että maistui patonki hyvältä! Pelkästään sen patongin takia olisi kannattanut matkustaa 12 tuntia keksipaketin voimin ympäri etelä-intiaa. Oli se kyllä reissun tähän asti kalleinkin safka, melkein 10 euroa yhteensä. Ruokailun jälkeen aloimme metsästää lentolippuja, ja koska Intiassa ei lentokentälle Mumbain tapahtumien jälkeen pääse sisään ilman lippua, piti liput saada ulkopuolella olevista lentoyhtiöiden standeista. Tämä kävi todella helposti, ja ajateltiin osallistua joskus Amazing Raceen, koska tasan 40 minuuttia meni viimeisestä haukkauksesta patonkia siihen, että laitettiin turvavöitä kiinni koneessa Bangaloresta Mumbaihin. Laukut saimme Bangaloresta menemään suoraan Bangkokiin, joten vaihdoimme vain Mumbaissa konetta ja neljän tunnin lennon jälkeen olimme onnellisesti Bangkokissa.

Lentokentältä otettiin taksi Khaosan Roadille, entiseen travellereiden ja nykyisin pakettimatkaajien mekkaan, ja täältä hostelli lukuisten sivukatujen yhdestä sopukasta. Jouduttiin aika kauan etsimään huonetta, koska kiinalaisen uudenvuoden lähestyessä paikat ovat aika täynnä. Yöllä vedettiin vielä kunnon nuudelimätöt Pat Thaita (70snt/annos - hinnat nousussa..), ja hotellilla vaivuttiin uneen maailmanlopun väsymyksessä, mutta erittäin onnellisina.

Tänään ollaan hiivitty tässä lähistöllä vähän pällistelemässä katumarketteja ja temppeleitä ulkopuolelta, sekä ostettiin lonely planet. Huomenna alkaa kulttuuriin uppoutuminen, siitä ensi päivityksessä.

Liitteenä kuvia Hampista Intiasta ja pari myös täältä, sekä meikäläisen ulkomuoto melkein kuukauden reissun ja ämpäripesujen jälkeen. (Ensimmäinen lämmin suihku täällä Bangkokissa)

-Jonsku

1. Moi

Luin tässä illalla teidän kaikki päivitykset kerrallaan kun en ollut aikaisemmin vielä lukenut blogianne. Teillä on ollut loistavan kuulonen reissu.

Pelottavalta kuitenkin kuulosti toi Jonskun sairastelu ja kuinka heikoksi se voi ihmisen vetää, mutta onneksi selvisitte siitä eikä tarvinnut lähteä kotia kohti. Te kyllä pärjäisitte varmasti todella hyvin Amazing Racessa.

Odotan teiltä lisää tarinaa matkastanne ja kuvia myös mieluisesti jos niitä pystytte laittamaan. Nyt voin myös seurata blogianne missä ja milloin tahansa mun uudella huippusiistillä android älypuhelimellani.

-Tumppi

Ps. Terveiset menivät perille ja Niina lähettää terveiset takaisin teille sinne Bangkokiin.

2. Hei! Tällä blogilla on hyvä idea! Kun päivitätte sieltä aasiasta. Mä haluun thaimaaseen =)